Vita Coco Kokosvatten

Jag har testat Vita Coco kokosvatten, en med smak av acai och granatäpple och en med smak av ananas. Jag kommer i detta inlägg att berätta lite om produkten och även ge en personlig recension av den.

 

 

Information om produkten

Vita Coco Kokosvatten innehåller kokosvatten från unga gröna kokosnötter som i sin tur innehåller lika mycket kalium som två stycken bananer. Det är rikligt med elektrolyter i denna dryck och perfekt som törstsläckare eller som en sportdryck. Finns inget fett i denna dryck.

Vita Coco Kokosvatten - med smak av acai och granatäpple

Ingredienser:

Naturligt kokosvatten (93 %), acaipuré (6 %), granatäpplepuré (1 %), C-vitamin.

Näringsinnehåll per 100 milliliter:

Energi 100 kJ / 25 kcal
Protein 0 g
Kolhydrater 6 g
- varav sockerarter 6 g
Fett 0 g
- varav mättat fett 0 g
Fibrer 1 g
Natrium 18 mg
Kalium 190 mg (10 % RDI)
C-vitamin 15 mg (19 % RDI)

 

Vita Coco Kokosvatten med smak av ananas

Ingredienser:

Naturligt kokosvatten, ananaspuré, kokosnötpuré, vitamin-C.

Näringsinnehåll per 100 milliliter:

Energi 100 kJ / 25 kcal
Protein 0 g
Fett 0 g
Kolhydrater 6 g
- varav sockerarter 6 g

 

Min personliga åsikt om produkten:

Jag började testa den med smak av acai och granatäpple och jag kunde inte ens ta ett provsmak av den innan jag hällde ut den. Enligt mig gick den inte att dricka, smaken skar sig i munnen på mig och jag spottade ut direkt. Alltså inget bra betyg alls - var nära på att kasta den med smak av ananas i farten. Men några dagar senare testades den med ananas och den var riktigt god - den hade inte den starka smaken utan var mer mild och lite mer i min smak. Det är en bra dryck i sin helhet då den ger bra med energi och är fettfri. Ett bra alternativ när du inte vill ha enbart vatten, men heller inte vill ha någon juice eller annan dryck med massa socker i.

 

Har ni smakat denna? Vad tycker ni?



KOMMENTARER
Johanna - A dream as model ♥

verkar vara god :)

2013-11-17 17:41:28
URL: http://jonza.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback