Träningsintervju med Matilda Johansson


NAMN: Matilda Johansson
ÅLDER: 16, 95:a
BLOGGADRESS: www.tjejenmatildajohansson.blogg.se

HUR OFTA TRÄNAR DU?
4-5 gånger i veckan försöker jag att hinna med, framför allt nu på lovet, det blir dock svårare när man går i skolan, långa dagar och skolan slutar när träningen börjar, läxor, prov, ja ni vet.


VAD TRÄNAR DU HELST?
Jag tränar friidrott, mest för att det är kul och för att träffa kompisar. Friidrotten innehåller allt ifrån spring och styrka till innebandy eller fotboll, smidighet och spänst. Friidrotten är en väldigt varierande idrott som tränar upp många muskler i kroppen. Det blir även springturer, motionscykel och styrka hemma när jag hinner.


HUR SKAPAR DU DIN MOTIVATION?
Jag tränar för att jag gillar att röra på mig kan inte sitta still förlänge. Mycket av motivationen kommer ifrån resultaten, inte det stora utan det lilla, en extra armhävning tillexempel. Sen kompisar som puchar en och som gör det roligare att träna. Också känslan som man får efter träningen, man känner sig nöjd och sådär träningsslö i kroppen.


VAD HAR DU FÖR MÅL MED TRÄNINGEN?
Mitt mål är väll i stort sätt att hålla igång 4 gånger i veckan och märka en utveckling. Jag satsar inte på att bli snabbast, hoppa högst eller bli starkast utan att hålla igång, röra på sig, få motion och bli glad av det.


TRÄNAR DU HELST ENSAM ELLER I GRUPP?
Efter som jag nästan hela tiden har tränat i grupp så blir det det. Att träna själv funkar, men jag är inte lika disciplinerad som när man tränar flera stycken. Sen kan koncentrationen tappas när man träffar kompisar, men det är mycket roligare, man puschar varandra och det känns enklare. Är man ute och springer så kan jag oftast tänka, jag ska bara gå lite, knyta skon osv. är man flera kan man inte göra det lika enkelt utan att man får springa ifatt dom andra eller att dom väntar på en.


HUR VIKTIG ÄR KOSTEN FÖR DIG?
Viktig, jag försöker tänka på lite vad jag äter, men inte överdrivet.


ÄTER DU MYCKET GODIS/SNACKS ELLER FÖRSÖKER DU HÅLLA DIG BORTA FRÅN DET? VARFÖR/VARFÖR INTE?
Har vardags uppehåll av godis, kakor och sånt, går helt ok har ju undantagsdagar och sånt. Det är mer för att jag egentligen bara äter godis/kakor för att det är gott, och det gör jag på helger. Sen ser jag det också så att efter som man tränar så är det ok att äta det ibland med.


HUR SER DIN DRÖMKROPP UT?
Bra fråga, jag har inget så speciellt, man ser olika saker hela tiden, ibland är man nöjd, ibland missnöjd. Men vältränad säger jag väll då.

Jag tränar ju inte för utseendets skull, eller jo till viss del kanske, men det är inte huvudsaken med mitt tränande.


AVSLÖJA DITT BÄSTA TRÄNINGSTIPS!
Det är att ta till vara på träningarna och göra sitt bästa, inte något halvdant för då får du göra dubbelt så mycket igen. Även sluta vara lat som jag och tänker att jag ska hela tiden.

Se inte träningen som något jobbigt utan gör det till en kul grej, få med dig någon/några kompisar så blir det mycket roligare! Fyll även på kroppen med bra energi, frukt, nötter och sånt.


OM DU FICK ÖNSKA EN TRÄNINGSUTMANING SOM JAG SKULLE HA FÖR ER, HUR SKULLE DEN SE UT?
Tänkte säga hopprep, men det är inte optimalt att hoppa inne och svårt i snön. Så det får bli 25x ryggresningar 25x fällkniven 10x höga hopp 25x armhävningar 5 gånger/vecka.




KOMMENTARER
ebba

har just nu dagens blogg på min blogg :)

va med du också ? :)

2012-02-19 12:26:46
URL: http://ebbalinneaa.blogg.se/
linns beautybox

Hej.

Här kommer en påminnelse om att vinna lyxiga kroppsvårdsprodukter från Sachajuan. Allt som behövs för att delta är en kommentar!

http://beautyboxen.blogg.se/2012/february/tavling-lyxig-kroppsvard-fran-sachajuan.html#comment



ha en grym söndag. Kram

2012-02-19 13:18:13
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
malin [fotoblogg]

vilken inspirerande intervju! :)

2012-02-19 16:51:01
URL: http://mkarlstrom.blogg.se/
amanda

är din kamera ny?? :)

2012-02-19 17:46:03
URL: http://amandajohanssonlif.blogg.se/
Matilda Johansson

Tack! Länken nu ute (:

2012-02-19 18:14:57
URL: http://tjejenmatildajohansson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback