Vart tog privatlivet vägen?

Det är många bloggare som klagar över att de inte får något privatliv genom att alla läser deras bloggar. Men jag menar, varför bloggar ni om ni inte vill att folk ska läsa? Ha lösenordskyddat och ge bara ut till de ni vill? Min blogg läser min familj, min lärare, närmaste kompisar, andra kompisar och andra som bara tittar in. Men jag klagar inte över det. Visst kanske det känns lite konstigt ibland att just nu kanske pappa sitter och läser min blogg. Eller min lärare. Men och andra sidan så får man reda på väldigt mycket genom att läsa en blogg.

Jag behöver tex inte skriva rakt ut "hej jag mår dåligt, kom och hjälp mig!" eller "idag är jag så glad så jag skulle kunna skrika högt av glädje". Men genom att läsa mina inlägg så förstår folk runt omkring mig hur jag mår. Jag skriver i min blogg för att jag tycker om att skriva, att få skriva exakt vad som faller mig in. Men jag går inte in på privatlivet. Jag sitter inte och säger "hej idag förlorade jag oskulden, idag dog den och den, idag var jag så full så jag knappt kunde stå på benen". Yes you name it. För det är sådant jag inte vill att alla ska veta, och därför skriver jag inte det. Eftersom jag vet vilka som läser (eller alla vet jag förstås inte) så vill jag inte att alla ska få veta exakt allt om mitt liv. Så ni som skriver om ert privatliv, och har en blogg som alla kan läsa. Sluta klaga eller sluta skriv privatsaker.


KOMMENTARER
Annie

du har helt rätt

2008-11-27 17:01:11
URL: http://jooc.blogg.se/
yo

håller sååå med.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback