Öppethus

Jag kan börja med att skriva om i tisdags, vi hade dansträning med alla nior i hela skolan (4 stycken) på förmiddagen. Sedan på kvällen var det danskväll med alla nior i Värmdökommun (Hemmesta,Ösby,Djurö, Brunn och Kvarnberget). Jag kan säga det att jag föredrog dansträningen me de i vår skola. Mer behöver jag inte berätta.



Onsdagen var det skola, alla nior var väldigt trötta så lektionerna blev lite oseriösa, de flesta iallafall. Sedan gick jag ner till sjöliden och sysselsatte en grupp med konfirmander. Ibland önskar jag verkligen att jag var nittiotrea istället.



Idag har jag haft träning för nationella provet i svenska (läsförståelse) vi fick läsa igenom häftet. Jag får sån otrolig ångest för nationella proven, om jag ska klara de, hur de kommer gå o.s.v. Vi hade också klasskamp mot den andra nian, och dålig förlorare som jag är så kan ni lista ut hur otroligt glad jag var resten av dagen (eller inte). Sen vid fem åkte jag med mamma till öppethus på G2. Vi tittade först in hos SP (samhällsprogramet) de verkade jättebra, bra lärare, bra beskrivnig o.s.v. Sen gick vi till Hp (handels programet) tyvärr verkade det inte lika bra, men det kan bero på att jag tycker att läraren som beskrev samhällsprogramet beskrev bättre än hon som beskrev för handel. Största problemet är att jag inte vet vilken av de inriktningar jag vill gå, mamma tycker den ena, och pappa tycker den andra. Båda har bra argument till varför de vill att jag ska gå just de dem vill, och jag kan verkligen inte bestämma mig. Ska boka tid hos Nonne (yrkesvägledaren) och prata med henne.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback